2011. június 21., kedd

Kertünk

Gondoltam így a tél kezdetén írok egy kicsit a kertünkben lévő növényekről és megmutatom képekben is őket. A kert nem túl nagy és a legtöbb része térkövekkel van lerakva, de ahol csak lehet, mindenütt bokrok és fák nőnek. Amikor ide költöztünk az első, ami feltűnt számunkra, hogy van két citromfánk. Mivel nem nagyon láttunk ilyet előtte ( na jó, kivéve Olaszországban meg Korzikán távolról) ezért úgy gondoltuk, hogy mindkettő lime fa, mivel kis zöld termései voltak. Én akkor tettem is a teámba belőle és nem volt semmi baja, csak egy kicsit keserű lett. Anita ennél rosszabbul járt, amikor a kis zöld citromot beletette a lencsefőzelékébe. :) Aztán egyszer csak elkezdtek a kis zöldek megnőni majd besárgultak.
Örültünk is neki nagyon, hogy van két nagy citromfánk. Aztán pár hete a szomszéd megkérdezte, hogy ha nem gond szedne a fánkról pár szem grapefruitot, mivel nagyon szereti. Ekkor jött a felismerés, hogy az egyik fa nem is citrom, hanem grapefruit fa.
Tényleg, most hogy jobban megnőttek a gyümölcsök és rendesen szemügyre vettük őket, egyértelműen más alakja van a két fa gyümölcsének. Ennek örömére csináltunk is gyorsan pár üveg grapefruit lekvárt naranccsal, mandarinnal és saját termésű citrommal, ami nagyon finomra sikerült. Van még néhány banánfácskánk is, még nagyon kicsikék, szerintem ezekről sosem fogunk banánt szedni.
A banánok mellett van ez a gyönyörű virágos növény:
Nemrégen kezdtek el nőni rajta ezek a narancssárga virágok. Azóta nagyon sok kertben láttam ilyet, mindenütt a városban. Van még gesztenyefánk, ami pár hónapja már termett is. Laciék nem győzték szedegetni a szúrós terméseket, amik a teraszuk elé estek.
Szerintem az egyik legszebb növény a kertben ez:
Sajnos nem tudom a nevét, elég nagy, szúrós és szeret a lépcső mellett lenni a páfrány mellett.
Van egy hatalmas bokrunk, ami Anita szerint babér és lehet, hogy igaza van, de még nem mertem a leveleit beletenni a levesbe.
A leveleinek az illata tényleg nagyon hasonlít arra, amit én eddig csak szárított formában használtam. A hátsó kertben a kisháznál van egy nagy bokor, ami szerintem jázmin, közötte sok helyen kinőtt a menta. Elég érdekes illata van együtt a kettőnek, amikor megjelennek a kis fehér virágok. A legfurcsább növényünk a bejárati ajtónál a korláton nő. Valami futónövény féle lehet, mert már belepte szinte teljesen a korlátot.
Pár honapja, nagyon szép kis virágok voltak rajta, majd egyszer csak furcsa, tökszerű terméseket kezdett el növeszteni. Anitával csináltuk saját kis veteményes kertet, amiben fűszernövényeket nevelgetünk. Nem túl sok félét, csak amiket fel is tudunk használni: petrezselymet, újhagymát, snidlinget, koriandert és egy kevés rukkolát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése